Tab. 1 Průměrný průtok v jednotlivých místech na řece Moravě
Místo |
Říční km |
Plocha povodí [km2] |
Průměrný průtok Qa [m3/s] |
Stoletá voda Q100[m3/s] |
Olomouc - Nové Sady |
232,30 |
3323,94 |
27,10 |
551,00 |
Kroměříž |
193,70 |
7030,31 |
51,30 |
860,00 |
Spytihněv |
169,20 |
7891,12 |
55,40 |
817,00 |
Uherské Hradiště C1 |
147,12 |
8667,08 |
57,90 |
800,00 |
Strážnice |
133,50 |
9145,84 |
59,60 |
790,00 |
ústí |
000,00 |
26658,00 |
120,00 |
--- |
Uherským Hradištěm protéká řeka Morava od severovýchodu k jihozápadu:
od hranice katastru na říčním km 151,435 (resp. říčního km 151,220 (zaústění Březnice do Moravy na začátku Jarošova na severovýchodě) po hranice katastru na říčním km 145,705 na jihozápadě (resp. k říčnímu km 142,365 zaústění Olšavy do Moravy). Tedy na celkové délce 5,7 km (9,1 km).
Koryto Moravy v Uherském Hradišti je upraveno. Délka úpravy je 5 km, sklon koryta 0,3 %, Q100 = 800 m3/s, přičemž průměrný roční průtok je 57,90 m3/s. Kritickými místy při průchodu povodní jsou profily mostů přes Moravu, kde dochází ke snížení průtočnosti, ke vzdouvání vody a vybřežování. Silniční most do Rybáren má 2 pylony, Lávka pro pěší 1 pylon v korytě, železniční most 2 pylony v bermách koryta, silniční most na obchvatu 2 pylony na bermách koryta.
Koryto Moravy je mezi říčním km 142,365 (soutok s Olšavou) - 151,220 (soutok s Březnicí) upravováno. Provedena regulace toku pro ochranu Uherského Hradiště v r. 2010 byla provedena generální oprava břehů v oblasti Moravního nábřeží a vybudovaná podjezdná cyklostezka pod hlavním silničním mostem komunikace I/55.
Kritická místa při průchodu povodní představují přemostění přes Moravu, kde dochází ke snížení průchodnosti, vzdouvání vody a možnosti vybřežení. Dalším problémem byly průsaky břežních hrází, zejména v oblasti Jarošov - Jaktáře - Mařatice, které byly zaizolovány a zpevněny.